Ludzie na całym świecie niespodziewanie znaleźli się w sytuacji, gdy z powodu pandemii koronawirusa zaczął doskwierać im nadmiar czasu. Jednak odrzucając negatywne myślenie, postanowiliśmy spojrzeć na to z innej, bardziej kreatywnej perspektywy. Betcris, lider rynku zakładów online w Ameryce Łacińskiej, wykorzystał fakt przymusowego lockdownu i dzięki partnerstwu nawiązanemu z reprezentacją Meksyku w piłce nożnej zainicjował serię wyzwań pomiędzy meksykańskimi gwiazdami futbolu – Guillermo Ochoą i Sebastianem Córdovą a ikoną, byłym reprezentantem Meksyku, Jaredem Borgettim. Inicjatywa skupia się wokół kampanii stworzonej, by pokazać, że nawet podczas lockdownu można się bawić, wyczekując powrotu do normalności.

Na kampanię złożyło się łącznie 20 materiałów wideo, w których reprezentacja narodowa inicjowała sportowe wyzwania, polegające na uprawianiu w domu różnych dyscyplin sportu z wykorzystaniem przedmiotów codziennego użytku dostępnych pod ręką w domu. Materiały te zostały opublikowane w mediach społecznościowych prowadzonych przez piłkarską reprezentację Meksyku: na Facebooku, Instagramie i Twitterze, a następnie udostępnione w kanałach Betrcis: Betcris Mexico i Betcris Hispano przy użyciu przypisanemu akcji hashtagu #BetrcrisEnCasa, czyli #BetriswDomu.

Kampania trwała trzy tygodnie i zakończyła się pojedynkiem w FIFĘ 20 pomiędzy Guillermo Ochoą and Sebastianem Córdovą z ekskluzywnym komentarzem Jareda Borgettiego.

Ochoa jest bramkarzem reprezentacji Meksyku, na co dzień reprezentującym barwy klubu America, występującego w rozgrywkach Liga MX. Znany także pod ksywką Memo, jako jeden z nielicznych pozaeuropejskich zawodników zdobył nominację do Złotej Piłki. Córdova także gra zarówno w reprezentacji Meksyku, jak i w America razem z Memo, zaliczając swój ligowy debiut zaledwie trzy lata temu. Borgetti przeszedł w 2010 roku na piłkarską emeryturę, wpisując się w historii reprezentacji Meksyku jako drugi najskuteczniejszy snajper. Nie porzucił jednak całkowicie sportowego środowiska – pracuje obecnie jako komentator dla ESPN Deportes i ESPN Mexico.

Do tych wyzwań przystąpiły także inne osobistości ze świata sportu, wśród których wymienić można reportera ESPN, Johna Sutcliffe’a, który zdecydował się przetestować swoje sprawnościowe umiejętności w domu w ramach rywalizacji z meksykańskimi gwiazdami.

Te filmiki z challenge’ami nie tylko dostarczyły niezwykle potrzebnej w tym czasie rozrywki wraz z przykładami ćwiczeń możliwych do wykonania w domu, ale także okazały się dla Betcris świetną okazją do włączenia się w działania w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).  Poprzez przystąpienie do różnych kampanii na rzecz utrzymania dystansu społecznego i przez to minimalizowania rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19 zarówno w krajach Ameryki Łacińskiej, jak i na całym świecie, Betcris dołożył swoją cegiełkę do budowania świadomości konieczności zachowania bezpieczeństwa przez wszystkich. Pokazał przy tym wartościowe rozwiązania, możliwe do zastosowania w oczekiwaniu na powrót do normalności po pandemii.